Pet tehnoloških inovacija koje će promijeniti koncept turizma

Bilo da je riječ o umjetnoj inteligenciji, virtualnoj stvarnosti ili tehnologiji velikih podataka, tehnologija će revolucionirati i promijeniti koncept turizma i putovanja.

AUTOR: Euromonitor International
OBJAVLJENO: 04.08.19 u 13:57
http://bit.ly/33cOoPR
Kao jedna od najvećih uslužnih industrija, turizam se nastavlja širiti, pri čemu se maloprodajna vrijednost putovanja na globalnoj razini u 2019. godini – prema trenutnim vrijednostima – povećala za 5.9%. Tehnološke inovacije omogućile su ovoj industriji vrijednoj skoro 2.5 bilijuna američkih dolara privlačenje potrošača kroz iskorištavanje zahtjeva za autentičnim i lokalnim iskustvima, personaliziranim preporukama i pogodnostima.

Anketa Voice of Industry koju je na 702 osobe koje se bave turizmom u više od 90 zemalja proveo Euromonitor International pokazala je pet glavnih tehnoloških inovacija koje će revolucionirati turističku industriju u bližoj budućnosti.

Tehnologija velikih podataka (big data)

U današnjem ubrzanom i međusobno povezanom svijetu putuje više ljudi nego ikad prije, čime se mijenja demografska skupina turizma i preispituju ustaljene norme. Tehnologija velikih podaataka pomaže tvrtkama u prepoznavanju i iskorištavanju glavnih trendova putovanja kako bi se poboljšalo iskustvo putnika, davali personalizirani prijedlozi i identificirale mogućnosti poboljšanja vrijednosti u skladu s target skupinom putnika.

S obzirom na to da gotovo polovica svih potrošača autentična i jedinstvena iskustva putovanja smatra najvažnijim atributom u odabiru destinacija svojih putovanja, mogućnost predviđanja i odgovaranja na zahtjeve putnika u stvarnom vremenu povećat će kompetitivnost i dinamiku u prostoru turističke industrije.

Internet stvari (Internet of Things, IoT)

Internet stvari – tehnologija bežičnog povezivanja uređaja putem interneta – sve više utječe na svaki korak putovanja i na turističku industriju u cjelini. Potrošači mogu prijaviti letove putem glasovnih naredbi Google Homeu, nadgledati svoju prtljagu pomoću svojih pametnih uređaja i čak prilagođivati osvjetljenje, temperature i druge značajke u hotelskim sobama u kojima odsjedaju.

Tvrtke također mogu koristiti IoT tehnologiju kako bi nadgledali cijeli proces suradnje s putnicima, od preporuke mjesta za iznajmljivanje automobila, do check-in hotelskih usluga. Ovo pojednostavljivanje podataka za potrošače, ali i za turistička poduzeća omogućuje puno bolje iskustvo putovanja.

Umjetna inteligencija (AI)

AI ne samo da olakšava prikupljanje i analizu tehnologije velikih podataka, nego ima i izravan utjecaj na iskustva potrošača: chatbotovi i druge značajke koje koriste algoritme umjetne inteligencije promijenile su način na koji turistička poduzeća rješavaju pitanja i probleme potrošača kroz moderne službe za korisnike.

Danas putnici mogu iskoristiti Amazonovu Alexu i Expediu kako bi isplanirali putovanje, nazvati Uber kako bi si osigurali prijevoz i naručiti hranu kroz Grubhub. Budući da AI pomoću strojnog učenja uči tijekom svake interakcije, ova će tehnologija tek u narednih pet godina postati preciznija i učinkovitija nego što je trenutno.

Poboljšane aplikacije za putovanja

Više od 60% anketiranih profesionalaca iz turističke industrije navelo je brze rezervacije, mobilne prijave i 24-satnu dostupnost kao najvažnije značajke aplikacija za putovanja. Stjecanjem daljnjeg uvida iz tehnologije velikih podataka i umjetne inteligencije, značajke ovih aplikacija trebale bi postati sve bolje i dodatno olakšati rast turističke industrije i udobnost potrošača.

Virtualna stvarnost (VR)

Budući da sada postoji više potrošača koji traže visokokvalitetna iskustva po povoljnijim cijenama nego ikada prije, VR revolucionira turističku industriju dopuštajući im virtualni obilazak hotela, rezervacije putovanja, a omogućuje i da potrošači "putuju" koristeći ovu tehnologiju. Virtualni turizam omogućuje istraživanje gradova, obilazak povijesnih mjesta, a čak i neke realno nemoguće stvari – poput stajanja na vrhu Eiffelovog tornja – a sve to s bilo kojeg mjesta na svijetu, čak i iz udobnosti vlastitog doma.

Daljnjim poboljšavanjem tehnologija za virtualnu i proširenu stvarnost (VR i AR), one postaju sve isplativije, što će u konačnici dovesti do sve većeg broja potrošača koji će iskorištavati upravo ove tehnologije pri planiranju i nadopunjavanju tradicionalnog oblika putovanja i turizma.


Prevela: Ružica Ereš