Bike magazin: Utrecht - primjer za cijeli svijet

U središtu Utrechta nalazi se sigurno parkiralište za više od 30.000 bicikla (s još nekoliko njih u izgradnji) - a najveći biciklistički park može sigurno primiti 12.500 bicikala

AUTOR: Bike magazin
OBJAVLJENO: 14.05.19 u 11:30
OSVJEŽENO: 14.05.19 u 11:30
MONTHLY_RATE_LIMIT_EXCEEDED
Kada 2020. Vuelta krene iz Nizozemskog grada Utrechta, postat će prvi grad koji je ugostio sve tri Velika Toura … ali prave zvijezde za lokalne bicikliste su upravo gradski planeri koji su postavili primjer cijelom ostatku svijeta. Dragi Balkanci slušate li?

Na Taipei Bike Show događaju koji se održao u ožujku/martu, kao i uvijek očekivalo se nekoliko najava i konferencija za novinare tako da su mediji pratili najave Grada Utrechta koji je početkom 2020. domaćin Vuelte. To će napraviti Utrecht prvim gradom koji će ugostiti sva tri Velika Toura (prethodno je bio domaćin utrka Tour de France i Giro d'Italia). No čini se da Utrecht ima na umu više od samih naslovnica magazina, jer njegova predanost biciklizmu sramoti gotovo svaki drugi grad na svijetu i svrstava se među najboljim u skladu s teškim pravilima iz Kopenhagena.

Klaas Verschuure, zamjenik gradonačelnika Utrechta, preuzeo je ulogu voditelja u priopćenju za medije, budući da je gradonačelnik Utrechta u to vrijeme razumljivo bio u svom rodnom gradu koji se oporavljao od terorističkog napada (18. ožujka/marta). Ponosno je iznio neke činjenice i brojke: prvo, kada uzmete Nizozemsku u cjelini, to je zemlja od 17 milijuna ljudi i 22 milijuna bicikla, a prosječno svaka osoba u Nizozemskoj svaki dan na biciklu potroši 18 minuta. Dakle, Utrecht je jedan od vodećih biciklističkih gradova u Nizozemskoj (zapravo i na svijetu) i to biciklistički grad koj je prilično aktivan. U središtu Utrechta nalazi se sigurno parkiralište za više od 30.000 bicikla (s još nekoliko njih u izgradnji) - a najveći biciklistički park može sigurno primiti 12.500 bicikala. Ovaj objekt može podnijeti 100 vozača na minutu vožnje u parku (plus osiguran siguran podzemni parking sa servisnim prostorima, mjenjačnicama i još mnogo toga). Utrecht je također izgradio veliku mrežu prometnih biciklističkih staza i autocesta koje ga povezuju (opet bez prometa) s drugim većim nizozemskim gradovima, uključujući i 45 km dugu sjevernu rutu od Amsterdama. To je ukupno 18.000 km biciklističkih staza i putova. S gradom koji vidi više od 125.000 biciklista kako svakodnevno putuju između 07:00 sati ujutro i 19:00 sati popodne, Utrecht ima mnogo razloga da se brine o svojim gradskim vozačima. Čini se da je cilj gradskih planera Utrechta da u potpunosti zamijene automobile s biciklima (i e-biciklima).

Nizozemska je također najveći kupac e-bicikala (budući da je vožnja u kasnijoj životnoj dobi znatno viša nego bilo gdje drugdje u svijetu, s mnogo vozača koji nastavljaju voziti i u svojim 70-im) i infrastruktura se promijenila kako bi odražavala i to, sa specifičnim stanicama za punjenje i trakama za veće brzine nekih e-bicikla.

Simone Jorink, inženjer urbanističkog planiranja u Utrechtu, pokazala je mnogo primjera kako je uvođenje kompletne infrastrukture poboljšalo grad, masivni podzemni park dao je više prostora za pješake i otvorene prostore. S biciklističkim parkingom na središnjem željezničkom kolodvoru bitan je dio postupka, budući da na toj jedinoj željezničkoj stanici protokolira više ljudi nego Zračna luka Schiphol (najveća Nizozemska) s 88 milijuna korisnika godišnje. Povećana uporaba bicikla u Utrechtu također je značilo da su morali ukloniti autocestu (za automobile) iz središta grada i vratiti je na zaobilazni put kako je prvobitno i bila napravljana prije jednog stoljeća. Doduše, to je potrajalo neko vrijeme (prosvjedi i promjene započeli su 1970-ih), ali ovaj nizozemski grad treba gledati i smatrati kao vodeće svjetlo u progresivnom urbanističkom planiranju.

Tako da, sljedeće godine možemo otići u Utrecht kako bismo vidjeli početak jedne od najvećih biciklističkih utrka na svijetu, ali mi zapravo smatramo da bi naši političari trebali biti ti koji trebaju otići u Utrecht kako bi vidjeli kako bi biciklizam i biciklističke usluge trebale izgledati u cijelom svijetu.

Izvor: Portal BikeMagazin.info, prvi regionalni biciklistički portal, pokrenut sa željom da unaprijedi, promovira i razvija biciklizam u jugoistočnoj Europi kao sport, ali i kao način življenja.