Ljudi u svijetu dnevno provode 6 sati i 42 minute na internetu

U izvještaju je utvrđeno kako 45% ljudi u svijetu sada ima barem jedan profil na nekoj društvenoj mreži - to je porast od 9% u odnosu na prošlu godinu.

AUTOR: IflScience
OBJAVLJENO: 12.02.19 u 11:03
http://bit.ly/2YldSfm
Platforma za upravljanje društvenim medijima HootSuite i agencija za digitalni marketing We Are Social udružili su se kako bi kreirali svoj godišnji Digital izvještaj, otkrivajući sve ono što su ljudi u svijetu pretraživali tokom prošle godine.
 
Prema izvještaju, nagrada za "najboljeg Internet korisnika 2018. godine" ide u Filipine, gdje su građani provodili zapanjujućih 10 sati i 2 minute svog vremena na internetu svaki dan. Poređenja radi, globalni prosjek iznosi 6 sati i 42 minute, piše Rosie McCall za IFLScience.
 
Drugo i treće mjesto zauzeli su Brazil i Tajland, gdje su ljudi svakodnevno provodili 9 sati i 29 minuta, odnosno 9 sati i 11 minuta. U međuvremenu, SAD i Velika Britanija našle su se negdje u sredini. Amerikanci na internetu provode u prosjeku 6 sati i 31 minutu, a Britanci 5 sati i 46 minuta dnevno.
 
Zadnje mjesto zauzeo je Japan - prosječno korištenje interneta u ovoj zemlji iznosi 3 sata i 45 minuta dnevno.
 
Dakle, šta ljudi rade cijelo ovo vrijeme na internetu?
 
Neiznenađujuće, društveni mediji privlače veliku pažnju internet korisnika. U izvještaju je utvrđeno kako 45% ljudi u svijetu sada ima barem jedan profil na nekoj društvenoj mreži - to je porast od 9% u odnosu na prošlu godinu.
 
Što se tiče vremena provedenog na društvenim mrežama,  u prosjeku potrošimo 2 sata i 16 minuta svaki dan na 'skrolanje'', lajkanje i retweetanje. Međutim, postoji mnogo varijacija ovisno o tome odakle dolazite. Filipinci, priimjera radi, na društvenim mrežama provedu prosječno 4 sata i 12 minuta, dok je u Japanu prosjek samo 36 minuta.
 
Ipak, uprkos našoj kontinuiranoj opsjednutosti društvenim mrežama, samo je jedna platforma (Facebook) ušla u "Top 5" najposjećenijih web stranica. Tih pet top web stranica su (opadajućim redom) Google, Youtube, Facebook, Baidu i Wikipedia.
 
Izvještaj također naglašava kako svijet postaje sve više povezan budući da sve više ljudi ima pristup internetu. Zemlja koja je prošle godine zabilježila najveći apsolutni rast bila je Indija, s porastom od 21% kada je riječ o broju internet korisnika. U međuvremenu, zemlja pred kojom je još uvijek dalek put je Sjeverna Koreja, gdje je pristup internetu vrlo ograničen i dopušten samo s posebnim odobrenjem. Prema izvještaju, Sjeverna Koreja je imala samo 20.000 internet korisnika 2018. godine.
 
Trebamo li biti zabrinuti zbog porasta vremena kojeg provodimo pred ekranima? Ne nužno, izjavila je Sonia Livingstone, profesorica na odjelu za medije i komunikacije na London School of Economics (LSE), za CNN.
 
Velik dio tog vremena može se objasniti radom, koji je sve više online. (Razmislite o Uberu, na primjer, koji zahtijeva od vozača gotovo stalno korištenje te aplikacije.) Zatim, tu je digitalizacija vladinih i administrativnih procesa, koji se sada sve više obavljaju online, a ne lično, što može biti još jedan faktor koji doprinosi tom problemu.
 
Istraživanje je provedeno korištenjem informacija iz velike banke izvora, uključujući tijela lokalne samouprave, CIA Factbook, Ujedinjene nacije, Svjetsku banku i popis stanovništva u SAD-u.
 
Za Front Slobode prevela Esma Klico