Japan uskoro testira najbrži vlak ikada: Alpha-X doseže brzinu od 400 km/h

Prvo testno putovanje vlaka Alpha-X održat će se u petak 17. svibnja tijekom noći na relaciji Aomori-Sendai.

AUTOR: Independent
OBJAVLJENO: 14.05.19 u 09:56
MONTHLY_RATE_LIMIT_EXCEEDED
Japan će uskoro početi testirati svoj najbrži vlak ikada, koji može dostići brzinu od 400 km/h, prenosi The Independent.
 
Vlak Alpha-X bit će pušten u promet 2030. godine, s planom da vozi pri brzini od 360 km/h. Time će biti brži i od kineske usluge Fuxing Hao koja je skratila put između Pekinga i Šangaja na četiri sata i osamnaest minuta.
 
Prvo testno putovanje vlaka Alpha-X održat će se u petak 17. svibnja tijekom noći na relaciji Aomori-Sendai. To je prva od nekoliko probnih vožnji koje će se provesti kroz sljedeće tri godine.
 
U planu je korištenje superbrzog shinkansena kako bi se napravila brza veza od glavnog otoka Honshua do Sappora, najvećeg grada na najsjevernijem japanskom otoku Hokkaido.
 
„Razvoj nove generacije shinkansena temelji se na ključnim konceptima superiornih performansi, visoke razine udobnosti i inovativnog održavanja,“ navodi se u priopćenju tvrtke East Japan Railway.
 
Vlak sa deset vagona ima 22 metra dug „nos“ s prednje strane kako bi se smanjio otpor zraka pri ulasku u tunele. Također će imati i zračne kočnice na krovu i magnetne ploče na dnu, kao i standardne kočnice, kako bi pomogle pri usporavanju.
 
Zračni ovjes i amortizeri će pomoći u pružanju stabilne vožnje putnicima, posebice kada vlak vozi u zavojima.
 
Ovo je uslijedilo nakon što je Kina u siječnju najavila kako planira uvesti prve autonomne vlakove koji će voziti pri brzinama od 350 km/h na relaciji Peking-Zhangjiakou.
 
Kineska željeznička korporacija (CRC) ispitala je brze vlakove na automatski pogon na dionici linije Peking-Shenyang 2018. godine, a sustav je prošao sve sigurnosne testove.
 
„Brzi vlak može automatski mijenjati smjer, prometovati između stanica i prilagoditi prometovanje vlaka kako bi zadovoljio točan raspored i to sve pritiskom samo jedne tipke,“ izjavio je znanstvenik s Kineske akademije željezničkih znanosti za portale Science i Technology Daily.
 
Tijekom prvih deset godina brzih ATO vlakova, i dalje će biti prisutan operater kako bi se osiguralo da ništa ne krene po zlu. Nakon toga, vlakovi će biti autonomni.


Za Front Slobode prevela Ružica Ereš