Netflix najavio korištenje umjetne inteligencije za stvaranje trailera

Netflixu bi sposobnost mjerenja u stvaranju i personalizaciji trailera mogla smanjiti operativne troškove, a pomogla bi i kreativnom osoblju u razvijanju personalizirane "tematike", odnosno automatskih video pregleda koji se reproduciraju dok korisnici traže sadržaj za gledanje.

AUTOR: CBS News
OBJAVLJENO: 19.08.19 u 17:46
http://bit.ly/2Zd98E7
Gregory Peters, glavni direktor produkcije tvrtke Netflix, rekao je prošlog mjeseca da ova tvrtka ulaže u tehnologiju koja može indeksirati likove i prizore u filmu "na način kojim bi tvorci njihovih trailera mogli više vremena i energije posvetiti stvaralačkom procesu".

Ovo nije prvi put da tehnološke tvrtke predlažu korištenje umjetne inteligencije u Hollywoodu. Još 2016. godine se 20th Century Fox obratio IBM-u za stvaranje prvog "kognitivnog filmskog trailera" za svoj horor film Morgan o ljudskom djetetu koje je proizvod bioinženjeringa i koje se oslobodi od svojih stvaralaca.

Sustav strojnog učenja Watson napravio je trailer koji je smatrao "uzbudljivim" vizualno analizirajući film kako bi identificirao likove, predmete i krajolik, kazali su tada znanstvenici iz tvrtke IBM. Sustav se također koristio internom bazom podataka kako bi identificirao emocije i interpretirao glazbeno raspoloženje da bi utvrdio je li određena scena jeziva, zastrašujuća ili pak nježna.

Cijeli proces stvaranja trailera trajao je otprilike 24h nakon što je Watson "pogledao" film, što pokazuje rastuću sposobnost strojeva da kategoriziraju ljudske emocije. Unatoč napretku, trailer filma je i dalje trebao ljudskog urednika koji je dotjerao konačnu verziju.

"Ljudska bića vrlo brzo procjenjuju raspoloženje pojedinca"; rekao je redatelj filma Morgan Luke Scott, objašnjavajući tehnologiju. "Umjetna inteligencija bi s vremenom mogla razviti iste takve instinkte".

Umjetnoj inteligenciji još uvijek je teško stvarati umjetnost, budući da ona zahtijeva sposobnost stvaranja misli i kreativnost. Stvaraoci trailera često provedu mjesece uređujući scene i naručujući originalnu glazbu kako bi kreirali savršen trailer – a novac je glavni razlog za to.

"Traileri su reklame za film", kaže analitičar tvrtke Wedbush, Michael Pachter. "Oni su zadnja stvar na kojoj bi filmski studio pokušao štedjeti novac".

Međutim, i znanstvenici i holivudski rukovoditelji tvrde da bi strojno učenje moglo biti od velike pomoći u skraćivanju vremena potrebnog za izradu trailera i personalizaciju, piše CBS News.

Umjetna inteligencija "sigurno može obaviti 50% posla", tvrdi Matt Brubaker, izvršni i kreativni direktor tvrtke Trailer Park, holivudske kreativne agencije specijalizirane za stvaranje filmskih i televizijskih trailera za veliki broj klijenata, uključujući Netflix. No "to sigurno neće biti jednako učinkovito kao i [ljudski] stvaraoci", zaključio.

Kako tvrdi IBM-ov znanstvenik, IBM je već iskoristio mogućnost strojnog učenja u stvaranju reklama za velike sportske turnire poput Masters turnira, US Opena i Wimbledona. Smith tvrdi da strojevi mogu analizirati sate i sate snimaka kako bi prepoznali "sastojke za uzbudljiv trenutak", poput primjerice gomile navijača ili sportaši koji dižu ruke uvis.

Netflixu bi sposobnost mjerenja u stvaranju i personalizaciji trailera mogla smanjiti operativne troškove, a pomogla bi i kreativnom osoblju u razvijanju personalizirane "tematike", odnosno automatskih video pregleda koji se reproduciraju dok korisnici traže sadržaj za gledanje.

"Većina procesa izrade trailera i naglašavanja određenih scena radi se tako da se 'ugodi svima'. Svi na kraju dobiju isti trailer", kaže Smith. "Možda bismo na ovaj način mogli dobiti dva ili tri razičita trailera i s vremenom kreirati personaliziranije tržište".

Ova tvrtka već plaća ogromne svote novca kako bi korisnike zadržala na svojoj početnoj stranici, koju Lee Horowitz, analitičar u Evercoreu, opisuje kao "jednu od vjerojatno najcjenjenijih nekretnina na internetu u kontekstu otkrivanja video sadržaja".

Netflix nudi personalizirano iskustvo za svojih 150 milijuna pretplatnika dok su na njihovoj platformi, koristeći algoritme koji mogu odabrati fotografije koje najbolje odgovaraju pojedinom korisniku.

"Zašto bi vas zanimao bilo koji naslov koji preporučimo? Što možemo reci o novom i nepoznatom sadržaju da probudimo vaš interes? Kako vas možemo uvjeriti da određeni naslov treba pogledati?", napisali su Netflixovi istraživači 2017. godine. Odgovor je, rekli su, napraviti savršenu sliku koja će privući vašu pažnju. "Tek onda ćete možda, ali samo možda, pokušati pogledati određeni sadržaj".

Korisnika koji voli gledati romantične filmove će film Dobri Will Hunting (Good Will Hunting) možda više zanimati ukoliko slika prikazuje Matta Damona i Minnie Driver. S druge strane, ljubitelje komedije će film vjerojatnije pogledati ukoliko je na slici Robin Williams.

U konačnici, personalizacija će od najveće koristi biti Netflixu. Kao što primjećuje Horowitz, što je potrošač duže na platformi – veća je vjerojatnost da će se prebaciti na skuplju pretplatu.


Prevela: Ružica Ereš