Tokio 2020: Robotika i umjetna inteligencija na Olimpijskim igrama

Kad sportaši i organizatori stignu u Tokio na Olimpijske igre, vozit će se u autonomnim automobilima. I trkače koji će nositi štafetu prilikom ceremonije paljenja olimpijske vatre pratit će automobili opremljeni sustavima umjetne inteligencije. Roboti će skupljati koplja i kladiva.

AUTOR: The Detroit News
OBJAVLJENO: 26.08.19 u 12:57
http://bit.ly/2ZrTEft
Kad sportaši i organizatori stignu u Tokio na Olimpijske igre, vozit će se u autonomnim automobilima. I trkače koji će nositi štafetu prilikom ceremonije paljenja olimpijske vatre pratit će automobili opremljeni sustavima umjetne inteligencije. Roboti će skupljati koplja i kladiva.

Toyota će za ovo međunarodno sportsko natjecanje osigurati 3.700 vozila, uključujući desetke autonomnih vozila, 500 automobila na gorive ćelije i 850 električnih automobila, piše The Detroit News.

Kao glavni sponzor Olimpijskih igara u Tokiju 2020. godine i proizvođač automobila koji se suočava s mračnom budućnošću zbog toga što će se automobili s benzinskim motorima postepeno prestati koristiti, Toyota čini sve kako bi reklamirala svoj prijelaz iz industrijskog u mogućeg proizvođača prijevoza na zahtjev za potrošače i proizvođače.

"Želimo iskoristiti Olimpijadu i Paraolimpijadu kao prekretnicu", rekao je Masaaki Ito, generalni direktor Toyotinog tima za Olimpijske i Paraolimpijske igre. "2020. će biti odlična prilika da pokažemo naš prijelaz u tvrtku za mobilnost".

Toyota, Volkswagen i druge tvrtke koje se bave proizvodnjom automobila suočavaju se s nepoznatom i nesigurnom budućnošću zbog razvoja novih tehnologija i modela poslovanja u globalnoj autoindustriji, vrijednoj $2.23 bilijuna dolara. Skoro svaki put kad se Akio Toyoda, izvršni direktor i unuk osnivača tvrtke, pojavi u javnosti, trudi se naglasiti prelazak na usluge mobilnosti. Toyota je drugi svjetski proizvođač automobila na svijetu, a godišnje ulaže više od $3 milijarde u sklapanje ugovora i partnerstava s drugim tvrtkama, od proizvodnje baterija i autonomnih vozila, do lunarnih sondi i tvrtki sličnih Uberu, sve to kako bi ostali ispred konkurencije.

Više desetaka autonomnih automobila e-Palette, neprekidno će kružiti olimpijskim i paraolimpijskim selom kako bi prevozilo sportaše i osoblje. Drugo vozilo, Concept-i, pratit će trkače prilikom štafete i paljenja olimpijske vatre.

Toyota će također postaviti i razne pomoćne robote, poput primjerice robota koji će skupljati kladiva i koplja nakon bacanja, a predstavit će i humanoidnog robota koji će pomagati gledateljima s invaliditetom, kao i teleprisutnog robota.

Primjena tehnologija za upravljanje logistikom i voznim parkom pomoći će tokijskoj vlasti u olakšavanju prometovanja. Sve će se to postići uz najniže ciljne razine otpuštanja stakleničkih plinova na Olimpijadi ikad, tvrde iz Toyote. Strategiju održivosti i ekološki ton Igara u Tokiju vidjeli smo i na primjeru medalja, koje su izrađene od recikliranog materijala.

Toyota, pored Tokija, surađuje i s autobusnom jedinicom Peking Automotive Group kako bi pružila sustav gorivih ćelija za autobuse koji će se koristiti na Zimskim olimpijskim igrama u Pekingu 2022. godine.

Toyotino sponzorstvo stiže u vrijeme kada se globalni interes za Olimpijadu počeo smanjivati. Gledanost Olimpijade je pala, a dobar broj gradova odbio je biti domaćin Olimpijskih igara zbog rastućih troškova. Kad se Toyota prijavila za sponzora Olimpijskih igara od 2017. do 2024. godine, japanski su mediji objavili da je taj potez platila rekordnih 835 milijuna dolara. Masaaki Ito je odbio komentirati koliki je iznos Toyota uložila u ovo sponzorstvo.

"Kad je riječ o srednjoročnim i dugoročnim ciljevima, kroz ovo sponzorstvo želimo pronaći odgovore na pitanja kako Toyotu učiniti boljom tvrtkom, kako bolje komunicirati s potrošačima i kako praviti bolje automobile", rekao je Ito. "Ako uspijemo ostvariti ciljeve i odgovoriti na ova pitanja, onda sponzorstvo na Olimpijskim igrama uopće nije skupo".


Prevela: Ružica Ereš