Twitter uvodi zabranu političkog oglašavanja od 22. studenog

"Ovdje se ne radi o slobodi izražavanja, nego o plaćanju dosega. A plaćanje povećanja dosega političkog govora ima značajne posljedice s kojima današnja demokratska infrastruktura možda nije spremna izaći na kraj", napisao je suosnivač i direktor Twittera, Jack Dorsey.

AUTOR: Interesting Engineering; The Guardian
OBJAVLJENO: 31.10.19 u 16:04
OSVJEŽENO: 31.10.19 u 16:04
http://bit.ly/2N1BvSW
Twitter je odlučio zauzeti stajalište kada je u pitanju širenje dezinformacija na ovoj platformi, najavljujući da više neće dopuštati političko oglašavanje. Ovim potezom povećat će se pritisak na Facebook zbog kontroverznog stava kojim bi omogućili političarima da reklamiraju lažne izjave.

Novu politiku najavio je Jack Dorsey na svom Twitteru u srijedu, a trebala bi stupiti na snagu 22. studenog i primjenjivat će se globalno na sve oglase predizbornih kampanja kao i na oglase povezane s političkim pitanjima. Dorsey je u nizu tvitova izrazio stav da "doseg političkih poruka treba zaslužiti, a ne kupovati" i objasnio zašto misli da je tako.

On tvrdi da je pravi način za jačanje dosega kada ljudi bez oglasa zaprate neki Twitter račun ili odgovore na objavu. Plaćanjem dosega uklanja se ta odluka "forsirajući vrlo optimizirane i ciljane političke poruke ljudima", napisao je.

Twitter je već ranije implementirao neka pravila i ograničenja za političko oglašavanje, piše The Guardian.

U ovom očiglednom napadu na svog rivala (Facebook) koji se suočava s velikim kritikama nakon što je izvršni direktor tvrtke Mark Zuckerberg rekao da su na svojoj platformi prikazivali lažne političke oglase. Dorsey je to komentirao rekavši da odluke korisnika da krenu pratiti ili reagirati na objave političara "ne bi trebale biti ugrožene novcem". Napomenuo je i da, iako je internetsko oglašavanje moćno i učinkovito u širenju dosega potrošača ta ista moć u politici donosi rizike ukoliko se koristi za manipuliranje glasovima, što u konačnici utječe na milijune ljudi.

"Internetski politički oglasi predstavljaju potpuno nove izazove u građanskom diskursu: optimizacija poruka i mikro-targetiranja na temelju strojnog učenja, neprovjerene pogrešne informacije i deep fakes, i to sve brže, sofisticiranije i ogromnih razmjera", napisao je Dorsey. "Ovi će izazovi utjecati na SVE internetske komunikacije, a ne samo na političke oglase. Najbolje je usredotočiti naše napore na srž problema, bez dodatnih opterećenja i složenosti koje donosi novac. Pokušati popraviti oboje znači da nećemo dobro popraviti nijedno, a to će naštetiti našoj vjerodostojnosti".

"Ovdje se ne radi o slobodi izražavanja, nego o plaćanju dosega. A plaćanje povećanja dosega političkog govora ima značajne posljedice s kojima današnja demokratska infrastruktura možda nije spremna izaći na kraj", dodao je Dorsey.

On tvrdi kako nije vjerodostojno da Twitter tvrdi da naporno radi na sprječavanju širenja dezinformacija na svojoj platformi, a da istovremeno prisiljava korisnike da vide neki politički oglas samo zato što im je to netko platio. Direktor tvrtke je pozvao i na bolje reguliranje političkih oglasa te kazao da će Twitter 15. studenog objaviti svoju konačnu politiku po tom pitanju, koja će stupiti na snagu sedam dana nakon objave, prenosi Interesting Engineering.

Ova odluka naišla je i na odobravanje i na negodovanje. Voditelj Trumpove kampanje, Brad Pascale, rekao je da je ova odluka "još jedan pokušaj ljevice da ušutka Trumpa i konzervativce". Hillary Clinton je pozdravila ovu odluku i rekla kako je to "dobra stvar za demokraciju u Americi i svugdje u svijetu", a kongresmenka Alexandria Ocasio-Cortez je rekla da je to "dobar potez".

"Vrlo je teško definirati 'političke' stvari od apolitičnog diskursa", komentirao je docent komunikacija na Sveučilištu Cornell, Nathan Mathias. "Ukoliko njihova nova politika bude previše labava ili njena primjena previše nespretna, Twitter bi mogao načiniti stvarnu štetu javnom zdravlju, pribavljanju vladinih službi i građanskom životu".


Prevela: Ružica Ereš