Mitsubishi razvio LED panele koji simuliraju dnevnu svjetlost

Mitsubishi vjeruje da bi od ovog proizvoda najviše koristi mogli imati poslovni uredi i velika skladišta bez prozora, ali i bolnice te starački domovi.

AUTOR: Gizmodo
OBJAVLJENO: 13.02.20 u 12:21
http://bit.ly/2UOu71i
Tehnologije koje su nas trebale osloboditi zamornih uredskih poslova uglavnom su rezultirale suprotnim. No, tvrtka Mitsubishi iskoristila je jednu od tih tehnologija kako bi rad u sivim kabinama učinila barem malo manje depresivnim. Mitsubishi je razvio LED panel koji može simulirati prirodnu dnevnu svjetlost, stvarajući efekt svjetlarnika čak i u uredima na dnu visokih nebodera gdje bi to prirodnim putem bilo nemoguće ostvariti.

Mitsubishi nije prva tvrtka koja se okušala u ovome. Prije skoro deset godina tvrtka SkyV razvila je sličan proizvod koji je, uz svjetlost, reproducirao i animacije oblaka, pa čak i visokog drveća. Royal Caribbean je 2014. godine u sobe na kruzerima koje nemaju prozore postavio 80-inčne ekrane 4K rezolucije na kojima su se prikazivali feedovi s kamera postavljenih na bokovima broda.

Nedavno je čak i Dyson predstavio proizvode kojima se nastoji simulirati izgled prirodne sunčeve svjetlosti u sobama pomoću Lightcycle svjetiljki koje koriste vašu lokaciju kako bi precizno stvorili intenzitet i boju kakva je zaista vani.

Sličan pristup ima i Mitsubishi, čiji se novi Misola paneli oslanjanju na LED tehnologiju, a ne na LCD kao što je slučaj kod Dysona. Dizajn Misola panela izrađen je na način da djeluje što realističnije. On sadrži 'okvir', koji mu daje izgled prozora, a uspjeva simulirati boju, intenzitet i kretanje sunca iznad glave.

Osvijetljene su tri strane okvira ploče, dok je četvrta namijenjena da izgleda kao sjena, kako bi iskustvo bilo što realističnije. U pitanju je jednostavan, ali suptilan vizualni trag koji ljudi prirodno povezuju s izvorom svjetlosti koji nije direktno iznad glave. To je, u kombinaciji s postupnim podešavanjem intenziteta svjetlosti i temperature boje, značajka koja pridodaje realističnosti ovog "prozora".

Mitsubishi vjeruje da su uredi i velika skladišta glavna mjesta na koja bi se mogli postavljati ovi paneli, kako bi se poboljšala kvaliteta života zaposlenih. Kompanija također smatra da bi njihovi novi paneli mogli biti korisni i za mjesta poput bolnica i staračkih domova, gdje bi i sami osjećaj da ste negdje vani mogao poboljšati ponašanje pacijenta. No, s početnom cijenom od $6.200 za običnu i $6.800 za deluxe verziju, Mitsubishi bi mogao imati problema u pokušaju prodaje svog uređaja, pogotovo kada se uzme u obzir da su primjerice uredi bez prozora već rezultat pokušaja smanjenja troškova, piše Gizmodo.


Prevela: Ružica Ereš