Autoput Sarajevo - Beograd graditi preko Tuzle

Ako bi prolazila kroz TK, na ovom području bi se aktivirali svi resursi, metalska industrija, građevina i svi resursi koji bi bili potrebni za izgradnju te ceste, počevši od cementare, kamena, šljunka i pijeska

AUTOR: FENA
OBJAVLJENO: 14.02.17 u 12:04
http://bit.ly/2XjQjTA
Pred Bosnom i Hercegovinom i Srbijom nekoliko je važnih infrastrukturnih projekata, a povezivanje dva glavna grada modernom drumskom, odnosno, željezničkom komunikacijom jedan je od zahtjeva privrednika.

Bila je to i tema nedavnih razgovora premijera Srbije Aleksandra Vučića i predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH Denisa Zvizdića. U narednih mjesec dana BiH bi trebalo izvijestiti Srbiju o ruti na kojoj će se graditi autoput od Sarajeva ka Beogradu, a trasa Beograd-Bijeljina-Brčko-Tuzla-Sarajevo povezala bi cjelokupnu sjeveroistočnu Bosnu s ova dva glavna grada, piše Fena.

Ministar trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona (TK) Mirsad Gluhić pojašnjava da je to trasa dužine 160 kilometara, a kroz BiH bi prolazilo 100, dok bi kroz Srbiju prolazilo 60 kilometara. "Ako bi prolazila kroz TK, na ovom području bi se aktivirali svi resursi, metalska industrija, građevina i svi resursi koji bi bili potrebni za izgradnju te ceste, počevši od cementare, kamena, šljunka i pijeska" istaknuo je Gluhić.

On smatra da bi to za ovo područje, bio jedan od stoljetnih projekata, budući da on zahvata Kanton Sarajevo, Tuzlanski kanton, cijelu sjevernoistočnu Bosnu, dijelom Brčko-Distrikt, Bijeljinu i dijelom zvorničku regiju. Druga trasa ovog puta bi išla od Sarajeva preko takozvane romanijske regije.

No, zastupnici u Zastupničkom domu Parlamentarne skupštine BiH s područja TK saznavši da će o ovoj temi razgovarati Vučić i Zvizdić uputili su 29. decembra inicijativu Vijeću ministara da autoput kroz BiH prolazi od Sarajeva, preko Tuzle, Brčkog i Bijeljine ka Beogradu.Zastupnik SDA Amir Fazlić kazao je da je u toj inicijativi istaknuto da je TK najrazvijeniji kanton, s najvećim brojem stanovnika. "Zato nam je važno, ukoliko dođe do realizacije ovog projekta, jer je to još u fazi razgovora, povezati Tuzlu sa Sarajevom, a ujedno povezat Beograd sa Sarajevom" naglasio je Fazlić za Fenu.

Utvrđivanja trase ovog autoputa bit će politička odluka, a lobiranje je nužno, tim prije što je ministrica građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović u izjavama navela da bi Beograd sa Sarajevom povezali preko Višegrada. U tom bi slučaju autoput bio dug 350 kilometara, 220 kilometara bi prolazilo kroz Srbiju, a 130 kroz Bosnu i Hercegovinu.

Fazlić je mišljenja da se tu mora naći interes, posebno u BiH za povezivanje privredno najaktivnijeg dijela BiH, Tuzle i Sarajeva, i aktivni dio RS-a, Bijeljinu i Brčko, koji su također u nekoj vrsti putne blokade. "Šta će biti, kako će se vodit politička utakmica oko ovog, na nama je da kao poslanici iz TK budemo aktivni i pokušamo izlobirati da naša ideja prođe" zaključuje Fazlić.

Procjenjuje se da će gradnja autoputa Sarajevo-Beograd koštati oko 800 miliona eura. Prema najavama, investitor će biti iz Turske, a dvije zemlje će ovaj put graditi zajedno.