University of Bristol: Pozitivno razmišljanje tokom trudnoće moglo bi pomoći djeci u matematici i nauci

Nalazi otkrivaju da su majke koje prije rođenja djeteta vjeruju u vezu između svojih postupaka i onoga što im se dešava imale veću vjerovatnoću da imaju dijete koje je dobro u matematici i prirodnim naukama

AUTOR: University of Bristol
OBJAVLJENO: 09.02.19 u 15:05
OSVJEŽENO: 09.02.19 u 15:05
http://bit.ly/2Xo52go
Jedno u nizu na Univerzitetu u Bristolu koje ispitivalo faktor roditeljske ličnosti poznat kao 'locus of control' koristilo je podatke iz studije Bristol's Children of the 90s (Djeca devedesetih). Ovo je psihološko mjerenje koliko neki ljudi vjeruju - da imaju kontrolu nad ishodom događaja u svom životu ili da vanjske sile izvan njihove kontrole diktiraju kako im se život odvija.

Oni koji imaju vanjski ili eksterni 'locus of control' vjeruju da je besmisleno ulagati napor, jer ono što im se dešava je zbog sreće i okolnosti, za razliku od ljudi koji imaju unutrašnji ili interni 'locus of control' te su motivisani za akciju jer osjećaju da mogu uticati na ono što se događa. 

Istraživači su ispitavali 'locus of control' koristeći odgovore iz upitnika koje je popunilo preko 1600 trudnica koje su učestvovale u studiji 'Djeca devedesetih'. Zatim su ispitali vještine matematičkog i naučnog rasuđivanja i rješavanja problema svojih potomaka u dobi od 8, 11 i 13 godina, koji su posebno izrađenim testovima ocijenjeni u školi.

Ova studija je među prvima koji povezuju prenatalni 'locus of control' roditelja sa matematičkim i naučnim sposobnostima njihovih potomaka godinama kasnije.

Nalazi otkrivaju da su majke sa unutrašnjim 'locus of control' prije rođenja djeteta (one koje vjeruju u vezu između svojih postupaka i onoga što im se dešava) imale veću vjerovatnoću da imaju dijete koje je dobro u matematici i prirodnim naukama.

Glavni autor i osnivač studije Djeca devedesetih profesor Jean Golding OBE je rekao: "Ako se naši nalazi, da stavovi i ponašanja majki mogu uticati na akademske sposobnosti njihovog djeteta pokažu vjerodostojnim, to bi značilo da bi trebalo uložiti više napora kako bi se povećale mogućnosti za majke da osjećaju da će njihovo ponašanje imati pozitivan ishod.

To bi pomoglo budućim generacijama da odgajaju zdravu, samopouzdanu i nezavisnu decu. "Sljedeći koraci u ovoj oblasti psihologije će biti da istraživači gledaju na to da na međunarodnom nivou pokušaju ponoviti iste rezultate". 

Profesor psihologije Stephen Nowicki sa Univerziteta Emory, Atlanta, koautor i stručnjak za 'locus of control' dodao je: "Unutrašnji 'locus of control' roditelji veruju da imaju izbor ponašanja u životu". Naš istraživački rad sa Univerzitetom u Bristolu i budućim roditeljima pokazuje da kada očekuju da će ishodi života biti povezani sa onim što rade, njihova djeca bolje jedu, bolje spavaju. Takva djeca kasnije u djetinjstvu imaju veću vjerovatnoću da ostvare veća akademska postignuća, imaju manje ličnih i društvenih poteškoća vezanih za školu i manje šanse da će biti gojazni.

"Moguće je da roditelj promijeni svoju perspektivu; pokazali smo u prošlosti da su roditelji koji postaju interniji (vide vezu između onoga što rade i onoga što se dešava sa njihovom djecom) poboljšali svoje roditeljske vještine koje su imale pozitivan učinak na lični, društveni i akademski život njihove djece."

Tekst "Positive thinking during pregnancy could help children's ability in math and science", University of Bristol, objavljen je 8. februara na portalu MedicalXpress            

Za Front Slobode pripremio Jasmin Valjevac