Kupus ili salata: Što je zdravije?

Koju god odaberete, znajte da su obje vrste povrća zdrave. Vaša odluka će vjerojatno ovisiti o tome koji okus, teksturu i nutritivne vrijednosti preferirate.

AUTOR: Medical Daily
OBJAVLJENO: 07.06.19 u 10:34
http://bit.ly/2XgPOcS
Iceberg (ledena) salata i kupus možda izgledaju slično, ali ove dvije vrste povrća su na potpuno različit način korisne za zdravlje jer je riječ o potpuno različitom povrću. Na različite načine se koriste u kuhinji te imaju različitu teksturu i okus.

Iako bi dosta ljudi pomiješalo zeleni kupus i iceberg salatu, one imaju različite nutritivne vrijednosti. Ovo povrće sadrži različite količine kalorija, proteina, ugljikohidrata, masti, vlakana i vitamina.

Kada je riječ o vlaknima, bolja opcija je kupus. Iako su obje vrste povrća bogate vlaknima, kupus ima 3 grama, a iceberg salata samo gram vlakana po porciji, piše Medical Daily. Usto, zeleni kupus sadrži više vitamina A, C, K i B6.

Treba se uzeti u obzir da postoji više vrsta kupusa. Postoje određena istraživanja koja govore o razini antioksidansa u zelenom kupusu u odnosu na kineski kupus. Iceberg salata također sadrži antioksidanse, ali u manjim količinama.

Što se tiče toga koliko su ove dvije vrste povrća zdrave, i salate i kupusi sadrže gotovo iste hranjive tvari, samo je riječ o različitim količinama. No, kupusi su inače bogatiji izvor nutritivnih vrijednosti od salate.

Gledajući kulinarske razlike, zeleni kupus je hrskaviji i ima papreniji okus, dok je iceberg salata vodenasta i pomalo bezukusna. Kupus se zbog tvrđih listova najčešće jede skuhan. S druge strane, iako se iceberg salata može kuhati, ljudi je češće jedu sirovu. Kada prave salatu od kupusa, ljudi ga najčešće kombiniraju s octom, majonezom ili senfom.

Čini se da kupusi imaju veću nutritivnu vrijednost od salate. Međutim, salate dolaze u raznim varijantama, poput vrsta romaine i lollo, koje su također zdrave. Savršene su za one koji žele nutritivne vrijednosti kupusa, ali žele nešto manje hrskavo i blažeg okusa.

Koju god odaberete, znajte da su obje vrste povrća zdrave. Vaša odluka će vjerojatno ovisiti o tome koji okus, teksturu i nutritivne vrijednosti preferirate.


Prevela: Ružica Ereš