Konzumiranje malih količina piva u kombinaciji s treningom ne čini veliku štetu mišićima

Alkohol je najštetniji tijekom anaboličke faze nakon vježbanja (do četiri sata nakon tipičnog treninga). Zapamtite i to da sinteza mišićnih proteina može ostati povišena i do 24 sata nakon treninga

AUTOR: Men's Health
OBJAVLJENO: 17.07.19 u 16:08
OSVJEŽENO: 17.07.19 u 16:08
http://bit.ly/2YhENbL
"Mlijeko je za djecu, kad odrasteš, trebaš piti pivo", ili tako nešto rekao je 1977. godine Arnold Schwarzenegger. Nasuprot tome, moderni "ovisnici" o teretani kunu se u GOMAD (galon mlijeka dnevno) i osjećaju grižnju savjesti ako samo pogledaju bilo što što bi moglo sadržavati alkohol. Je li taj strah opravdan?

Prvo, što činimo svojim mišićima kada se naprežemo? Oštećujemo ih. Oni se zatim, tijekom nekoliko narednih dana uz dovoljno hrane i pića, oporave. Zato ih isti stresor i napor više neće toliko oštetiti, nego ih učiniti jačim, većim i otpornijim.

Oporavljanje mišića možete procijeniti na tri načina. Jedan način je mjerenje razine sinteze mišićnih proteina. Drugi je mjerenje našeg glavnog anaboličkog hormona: testosterona. A treći način je mjerenje napretka tijekom treninga, koji se znanstvenicima ne sviđa jer i nije baš pouzdan.

Potvrdivši niz istraživanja provedenih na životinjama, najrelevantnije dosadašnje istraživanje na ljudima iz 2014. godine pokazalo je da konzumiranje alkohola u velikim količinama (sedam piva za osobu od 68 kilograma) nakon vježbanja ozbiljno umanjuje sintezu mišićnih proteina. Dakle, pijanka nakon vježbanja nije dobra ideja zbog više razloga.

Alkohol je najštetniji tijekom anaboličke faze nakon vježbanja (do četiri sata nakon tipičnog treninga). Zapamtite i to da sinteza mišićnih proteina može ostati povišena i do 24 sata nakon treninga. Stoga, prekomjerna količina alkohola u krvi u bilo kojem trenutku tijekom ove faze može omesti oporavak vaših mišića, piše Men's Health.

Pitate se koliko pića je previše? Generalno, a posebice ako vježbate, znanost kaže da je u redu popiti pivo ili dva. Drugim riječima, ukoliko ne prakticirate duge i česte pijanke, trebalo bi biti sve ok. Trenutni dokazi upućuju na to da ako pivo utječe na vaš napredak, pozitivno ili negativno, taj utjecaj je jako malen. Toliko malen da ukoliko volite popiti jednu kriglu vašeg omiljenog piva kako bi se opustili nakon treninga, možete to učiniti bez grižnje savjesti.

Jedno nedavno istraživanje pokazalo je da izohumuloni, glavni spojevi odgovorni za gorki okus hmelja mogu potaknuti gubljenje kilaže. Ovo istraživanje je istraživalo samo potencijal sagorijevanja masti izoliranih izohumulona, a ne piva u cjelini, pa nemojte početi piti na litre piva dnevno u nadi da ćete izgubiti kilograme, pogotovo zato što se kalorije iz alkohola jako brzo nakupljaju.


Prevela: Ružica Ereš