Optimizam je povezan s kvalitetnijim i dužim snom, pokazalo istraživanje

Ove rezultate ne treba uzimati zdravo za gotovo jer se još uvijek ne može dokazati na koji točno način optimistično razmišljanje utječe na bolju kvalitetu sna. Ipak, dr. Hernandez napravila je sasvim logičnu vezu između rezultata svog istraživanja i neporecivih negativnih učinaka stresa na kvalitetu sna.

AUTOR: Real Simple
OBJAVLJENO: 10.08.19 u 13:23
http://bit.ly/2YXFrXB
Optimistični ljudi ne bilježe veće uspjehe samo tijekom dana – novo istraživanje, objavljeno u časopisu Behavioral Medicine pokazalo je da optimisti u prosjeku spavaju više, duže i kvalitetnije nego pesimisti i otkrilo jaku korelaciju između dobrog raspoloženja i dobrog sna.

Već je poznato da je nedostatak sna povezan s lošijim raspoloženjima i smanjenom otpornošću na negativne misli; no, može li obrnuta veza funkcionirati na suprotan način?

Teoretski, s potpuno neznanstvenog stajalište, ovaj ciklus ima smisla – kvalitetniji san vodi boljem raspoloženju, pozitivnijim mislima, a oni zauzvrat donose bolji san i tako ukrug dok dođete do stanja kontinuirane odmornosti i optimizma. Međutim, ova ideja zasigurno postavlja i pitanje "koka ili jaje?" - je li optimizam uzrok boljem snu ili je pak rezultat dobrog sna?

Dr. Rosalba Hernandez, docentica na Sveučilištu u Illinoisu odlučila je testirati hipotezu da je "optimizam povezan većom kvalitetom i dužim trajanjem sna", prenosi Real Simple. U istraživanju je sudjelovalo 3.500 ljudi dobi od 32 do 51 godinu iz nekoliko američkih gradova. Ispitanici su popunjavali anketu u kojoj su na skali od 1 do 5 trebali označiti koliko se (ne) slažu s određenim pozitivnim i negativnim iskazima. Uz ovaj upitnik, ispitanici su trebali dostaviti i izvješća o trajanju njihovog sna, simptomima nesanice i o tome koliko dugo im treba da zaspe. Manji dio sudionika bio je dio dodatnog istraživanja sna u Chicagu i nosio je monitore koji prate aktivnost tijekom tri noći – dvije tijekom radnog tjedna i jednu tijekom vikenda, što je napravljeno dva puta unutar godinu dana.

Istraživanje je otkrilo da postoji "značajna veza između optimizma i raznih karakteristika boljeg sna", tvrdi voditeljica istraživanja. Kod osoba s višim rezultatima na testu za optimizam postojala je za 78% veća vjerojatnost da će prijaviti "vrlo dobru" kvalitetu sna, manja šansa da će prijaviti probleme s nesanicom i umorom, a vjerojatnije je bilo i da im san traje između šest i devet sati, što je preporučena dnevna količina sna za većinu odraslih ljudi.

Ipak, ove rezultate ne treba uzimati zdravo za gotovo jer se još uvijek ne može dokazati na koji točno način optimistično razmišljanje utječe na bolju kvalitetu sna. Ipak, dr. Hernandez napravila je sasvim logičnu vezu između rezultata svog istraživanja i neporecivih negativnih učinaka stresa na kvalitetu sna.

"Kod optimista postoji veća vjerojatnost da će se aktivno suočiti s problemima i tumačiti stresne situacije na pozitivniji način, nastojati smanjiti zabrinutost i negativne misli kada pokušavaju zaspati i dok spavaju", objasnila je Hernandez.

Istraživanje su podržali Nacionalni institut za srce, pluća i krv i Nacionalni institut za zdravlje manjina i zdravstvene nejednakosti koji su pod pokroviteljstvom američkog Zavoda za zdravstvo.

Ukoliko imate problema sa snom, razmislite o tomu da promijenite način na koji razmišljate ako vas on vuče u negativnost. Iako nije moguće odjednom postati optimista, postoje načini za upravljanje stresom koji pogoršava naše raspoloženje i drži nas budnima. Primjerice, meditacija je jedan od načina za poboljšavanje raspoloženja, suočavanje s anksioznošću i smirivanje uma i mogla bi biti idealan potez u mijenjanju navika spavanja kroz promjenu načina razmišljanja.


Prevela: Ružica Ereš