Smanjen promet lipida u masnom tkivu uzrokuje debljanje tijekom starenja; istraživanje

Dosadašnja istraživanja pokazala su da je jedan od načina za ubrzavanje prometa lipida u masnom tkivu vježbanje. Novo istraživanje također potvrđuje tu hipotezu i ukazuje da bi se dugoročni rezultati operacija mršavljenja mogli poboljšati ako se kombiniraju s povećanom fizičkom aktivnošću.

AUTOR: Science Daily
OBJAVLJENO: 11.09.19 u 13:27
Mnogi ljudi imaju problem održavanja normalne kilaže što više stare. Novo istraživanje Instituta Karolinska u Švedskoj otkrilo je zašto se to događa: promet lipida u masnom tkivu se smanjuje tijekom starenja i olakšava debljanje, čak i ako ne jedemo više ili ne vježbamo manje nego prije.

Znanstvenici su proučavali masne stanice kod 54 muškarca i žene tijekom otprilike 13 godina. Kroz tih 13 godina svi su ispitanici, bez obzira na to jesu li dobili i izgubili na težini, pokazali smanjenje prometa lipida u masnom tkivom, odnosno brzine kojom se lipidi (ili masti) u masnim stanicama uklanjaju i skladište. Oni koji to nisu počeli unositi manje količine kalorija, udebljali su se za 20% u prosjeku, pokazalo je istraživanje koje su proveli švedsko Sveučilište Uppsala i francusko Sveučilište u Lyonu.

Znanstvenici su analizirali i promet lipida kod 41 žene koje su imale batrijatrijsku operaciju te kako je stopa prometa lipida utjecala na njihovo održavanje kilaže četiri do sedam godina nakon operacija. Rezultat je pokazao da su samo one koje su imale nisku stopu prometa lipida prije operacije uspjele povećati njihov promet i nastaviti gubiti kilograme. Znanstvenici vjeruju da su one možda imale više prostora za povećanje prometa lipida u odnosu na one žene koje su prije operacije imale visoku stopu prometa lipida.

"Rezultati po prvi put ukazuju na to da procesi u našem masnom tkivu reguliraju promjene kilaže tijekom starenja na način koji je neovisan o drugim faktorima", rekao je Peter Arner, profesor na Katedri za medicinu s Instituta Karolinska i voditelj istraživanja. "To bi nam moglo otvoriti nove perspektive u liječenju pretilosti".

Dosadašnja istraživanja pokazala su da je jedan od načina za ubrzavanje prometa lipida u masnom tkivu vježbanje, piše Science Daily. Novo istraživanje također potvrđuje tu hipotezu i ukazuje da bi se dugoročni rezultati operacija mršavljenja mogli poboljšati ako se kombiniraju s povećanom fizičkom aktivnošću.

"Pretilost i bolesti povezane s pretilošću postale su globalni problem", komentirala je Kirsty Spalding, znanstvenica na Odjelu za staničnu i molekularnu biologiju na Institutu Karolinska koja je također sudjelovala u istraživanju. "Razumijevanje dinamike lipida i onoga što regulira veličinu masnih stanica kod ljudi postaje sve relevantnije".

Istraživanje je objavljeno u časopisu Nature Medicine, a financirali su ga: županijsko vijeće u Stockholmu, Švedsko istraživačko vijeće, Strateški program za istraživanje dijabetesa na Institutu Karolinska, Zaklada Novo Nordisk, Švedska zaklada za dijabetes, Zaklada Vallee, Švedsko medicinsko društvo, Zaklada obitelji Erling-Persson i IXXI.