6 razloga zašto je šetnja korisna za zdravlje

Današnji tempo života i zaokupljenost tehnologijom ne ostavlja mnogo vremena za šetnju. Ipak, riječ je o vrlo zdravoj navici koja ima pozitivan učinak i na tijelo i na um. Pored zdravstvenih dobrobiti koje donosi, šetnja ne iziskuje mnogo novca niti napora. Potrebna vam je samo udobna obuća i dobra glazba ili pak ugodno društvo.

AUTOR: MSN
OBJAVLJENO: 15.11.19 u 19:16
http://bit.ly/2NNBWR0
Šetanje je jedan od najpotcjenjenijih oblika vježbanja. Prednosti šetnje ne uključuju samo održavanje dobrog zdravlja, mršavljenje i jačanje kondicije, ono je pored toga i besplatno. Dakle, ne trebate plaćati skupu članarinu u teretani ili skupu opremu. Sve što vam treba su udobne tenisice i dobra glazba.

Najnovija istraživanja također pokazuju da šetnja u područjima bogatim zelenilom može poboljšati raspoloženje, a brzo hodanje barem 75 minuta tjedno može produžiti život. Čini se kao da šetnja može biti lijek za mnoge naše probleme.

Nažalost, danas hodamo mnogo manje nego prije 40 godina. Zato u ovom poticajnom članku donosimo nekoliko pozitivnih stvari o ovoj zdravoj navici.

Šetnja vam može pomoći da brzo dostignete optimalnih 10.000 koraka dnevno

Svima bi nam trebao biti cilj napraviti oko 10.000 koraka dnevno, odnosno prehodati nekih 8-9 kilometara dnevno. Da biste izračunali broj kalorije koje ste sagorjeli tijekom šetnje pri normalnoj brzini hodanja, pomnožite svoju težinu u kilogramima s 0.49, a ukoliko prakticirate brzo hodanje, onda svoje kilograme pomnožite s brojkom 0.57. Dvadesetominutna šetnja sagorijeva otprilike isti broj kalorija kao desetominutno trčanje.

Poboljšanje koncentracije

Bez obzira na to jeste li pod stresom zbog posla ili tražite rješenje nekog ozbiljnijeg problema, istraživanja pokazuju da je u tim situacijama dobro da se malo pokrenete. Sjedenje u gledanje u prazan ekran sigurno neće pomoći. A znanost također kaže da šetnja može probuditi kreativnost.

Dobro je za zdravlje

Pokazalo se da hodanje može smanjiti rizik od razvijanja Alzheimerove bolesti zato što svakodnevne šetnje poboljšavaju dotok krvi i kisika u mozak potičući razvoj novih moždanih stanica. Brzo hodanje tijekom 30-60 minuta barem pet puta tjedno može umanjiti i rizik razvoja karcinoma dojke i do 40%, a ako uspijete napraviti barem 3.500 koraka dnevno, možete smanjiti rizik od razvijanja dijabetesa.

Mršavljenje

Ukoliko želite izgubiti kilograme, šetnja je odličan način da to postignete. Ukoliko nosite dobre sportske tenisice, vaši zglobovi će lakše podnijeti šetnju. Pored toga, brzim hodanjem možete izgubiti između 200 i 300 kalorija u pola sata.

Mentalno zdravlje

Hodanje je dobro za popravljanje raspoloženja. Tridesetominutna šetnja može ublažiti simptome depresije i stresa za 36%. Petnaest minuta šetnje može pomoći da razbistrite um i opustite se, tvrde iz organizacije Anxiety UK. To je stvarno odlična izlika da odete u popodnevnu šetnju.

Povezivanje s prirodom

Svi provodimo previše vremena na telefonima i na internetu. Rezultati istraživanja koje su proveli znanstvenici sa Sveučilišta u Alabami pokazuju kako su ljudi koji provode barem 20 minuta dnevno u lokalnom parku sretniji od onih koji to ne čine. To je vjerojatno posljedica kombinacije kretanja i provođenja vremena u prirodi, koja također ima dobar utjecaj na zdravlje.

Sve to skupa daje dovoljno razloga da pozovete drage ljude i odete zajedno u šetnju. Ne samo da ćete imati dobro društvo, nego ćete učiniti i dobru stvar za svoje zdravlje.


- Izvor: MSN