Hipotireoza i problemi s kilogramima: Zdrava prehrana, vježbanje i smanjenje stresa kao najbolje rješenje

Najbolji plan za postizanje željene kilaže je usredotočiti se na stvari koje možete kontrolirati.

AUTOR: WebMD
OBJAVLJENO: 22.01.20 u 17:08
http://bit.ly/2v8KRpf
Kada količina hormona štitnjače koju vaše tijelo pravi opada, broj koji pokazuje vaša vaga ponekad naraste. No, postoji puno načina na koje možete preuzeti kontrolu nad svojom težinom.

Štitna žlijezda i težina

Vaša štitna žlijezda u krvotok šalje hormone koji pomažu u kontroli metabolizma. Kada vaše tijelo ne stvara dovoljno ovih hormona, taj se proces usporava.

To može početi kočiti vaše tjelesne funkcije. Možda ćete se stalno osjećati umorno, tromo ili kao da vam je hladno. Pored toga, vaše tijelo možda krene zadržavati sol i vodu, što uzrokuje dovodi do nadimanja.

Možda ćete se i u debljati nekoliko kilograma – ali nekoliko. Samo oko 10% vašeg ukupnog povećanja kilograma je vjerojatno od vode i soli koju vaše tijelo zadržava zbog hipotireoze.

Ako je višak kilograma jedini simptom koji preostane nakon liječenja štitnjače i vraćanja razine hormona na normalu, hipotireoza vjerojatno nije direktan razlog povećanja kilaže, piše WebMD.

"Ljudi koji pate od hipotireoze često dobiju veliki višak kilograma prije dijagnoze", kaže nutricionistica Cheryl Harris. "Vjerojatno se osjećaju umorno, što otežava mogućnost pravilne ishrane i redovitog vježbanja".

Kako upravljati svojom težinom

Ako imate hipotireozu i vaša kilaža se vrati na normalu kada je krenete liječiti, to ne znači da pred vama neće biti izazova. Čak i nakon što se razina hormona štitne žlijezde vrati u normalu, kaže Harris, mnogim ljudima je još uvijek teško zadržati tu kilažu.

Stoga je najbolji plan za postizanje željene kilaže usredotočiti se na stvari koje možete kontrolirati.

Redovito vježbanje: "Vježbanje je izvrstan način za jačanje metabolizma, kostiju, izgradnju mišića, upravljanje stresom i poboljšanje zdravlja srca", kaže Harris. Ako ste početnik, ona predlaže da krenete s laganim svakodnevnim šetnjama (uz korištenje pedometra da biste pratili napredak) i laganom jogom.

Smanjite stres: Ako ste pod stresom, to može dovesti do lošeg izbora hrane, umora i depresije. Kada osjetite stres, vaše tijelo oslobađa hormon kortizol. Prevelike količine tog hormona može omesti proizvodnju hormona štitnjače. Obratite pažnju na stvari koje vam izazivaju stres i izbjegavajte ih.

Dobar san: Kvalitetan san može imati jako pozitivan učinak na zdravlje. "Spavanje je vrijeme kada se tijelo brine za popravak i održavanje, a bitno je za gubitak kilograma i opće zdravlje", kaže Harris.

Prehrana je važna

Zdrava prehrana veliki je dio vašeg plana za smanjenje ili održavanje kilaže. "Pravilna prehrana potiče mršavljenje, a pomaže i kod zdravlja srca, razine šećera u krvi i problema s kolesterolom, koji često prate hipotireozu", kaže Harris.

Važni segmenti prehrane su proteini (pridržavajte se jedne porcije ribe, peradi, jaja ili grada za svaki obrok) i povrće ("Povrće stabilizira razine šećera u krvi i nema mnogo kalorija", kaže Harris. Najbolj je jesti salate, sirovo povrće ili juhe od povrća). Ukoliko želite jesti grickalice, napravite neku zdravu verziju istih – voće, orasi i jogurt. Dobro bi bilo izbjegavati suplemente s visokim dozama joda; "Velika je pomama o dodacima prehrani s velikim količinama joda koje navodno pomažu u liječenju hipotireoze, no oni zapravo mogu potaknuti akutnije probleme sa štitnjačom", kaže Harris.

Najvažnije je zapamtiti sljedeće: kada je u pitanju mršavljenje, najbolje je ići polako, pametno i odmjereno i sigurno ćete vidjeti rezultate.

"Ljudi ponekad u pokušaju da smršave previše smanje broj kalorija koje unose, a to često dovodi do yo-yo efekta između pothranjivanja i prejedanja", zaključuje Harris. "Ponekad je potrebno između tri i šest mjeseci da se razina hormona štitnjače vrati na normalu. No, općenito, gubiti kilogram tjedno sasvim je ostvariv i održiv cilj".


Prevela: Ružica Ereš