Popodnevno drijemanje vrlo je korisno za opće zdravlje, poboljšanje pamćenja i raspoloženja

Kratko popodnevno spavanje može biti korisno za zdravlje na različite načine, od poboljšanja raspoloženja, do poboljšanja pamćenja.

AUTOR: Newsmax
OBJAVLJENO: 22.01.20 u 18:53
https://bit.ly/37eAqia
U mnogim zemljama ljudi vole popodnevnu siestu, zatvaraju dućane u vrijeme ručka i vraćaju se u ranim večernjim satima da bi nastavili posao nakon drijemanja. Stručnjaci kažu da kratko popodnevno spavanje može biti korisno za zdravlje na različite načine, od poboljšanja raspoloženja, do poboljšanja pamćenja. Prema WebMD-u, drijemanje, jednako dobro kao i kvalitetan san tijekom noći, može pomoći da se sjetite stvari koje ste naučili ranije tijekom dana.

Pored toga, popodnevno drijemanje učinit će vašu učinkovitost na poslu dosljednijim. Istraživanja pokazuju da kvaliteta učinkovitosti opada tijekom dana. Poslijepodnevni odmor može vam vratiti energiju bolje od kave, piše Newsmax.

- Stručnjaci kažu i da poslijepodnevni odmor može pomoći u ublažavanju lošeg raspoloženja čak i ako ne zaspite.

- Mnogi od nas osjećaju se pospano nakon ručka, a kratko drijemanje može nam pomoći da se regeneriramo.

- Ono nam može pomoći i u pripremi za večernje dogovore ili planove za putovanje. Ako znate da ćete ostati budni dokasno, popodnevni drijemež može vam pomoći u borbi protiv umora bolje nego kofein, pokazala su istraživanja.

- Poboljšava i imunološke funkcije. Kada ste pod pritiskom i osjećate stres, pola sata drijemanja moglo bi vam pomoći da se opustite i oslobodite tih osjećaja.

- Snižava krvni tlak. Jedno istraživanje pokazalo je da ljudi koji drijemaju između 45 i 60 minuta imaju niži krvni tlak čak i kada prolaze kroz stresne situacije.

- Poboljšava moždane funkcije. Kako kaže dr. Gabe Mirkin, jedno istraživanje otkrilo je da drijemanje između 45 i 60 minuta poboljšava pamćenje za pet puta.

Problem s duljim spavanjem je u tome što se većina ljudi probudi lošeg raspoloženja i pati od onoga što Mayo Clinic naziva "inercijom spavanja". Također, ljudi koji pate od nesanice ili loše kvalitete sna ponekad primjećuju da popodnevno drijemanje pogoršava njihov problem.

Dr. Mirkin, autor knjige The Healthy Heart Miracle, ističe da neka istraživanja da ljudi koji drijemaju više od dva sata daleko češće obolijevaju od ozbiljnih srčanih bolesti od onih koji preferiraju kratka popodnevna drijemanja ili uopće ne spavaju popodne.

"Drijemanje tijekom dana može biti zdravo, može zaštiti pamćenje i druge moždane funkcije, sve dok ne spavate predugo tijekom noći", kaže Mirkin. Ukupno vrijeme spavanja ne bi trebalo biti duže od osam sati.

Dodao je i da je drijemanje nakon napornog vježbanja vrlo poželjno jer pomaže mozgu i mišićima da se brže oporave. U nastavku pročitajte nekoliko dobrih savjeta kako bi ste maksimalno iskoristili dobrobiti spavanja i popodnevnog drijemanja:

- Drijemajte kratko: pokušajte dremnuti samo 10 do 20 minuta ako se ne želite osjećati loše nakon buđenja.

- Spavajte u rano popodne: Drijemanje nakon 15h može omesti kvalitetu vašeg sna tijekom noći.

- Stvorite lijepo okruženje za odmor: Pronađite neko mirno mjesto, bez vanjskih smetnji kako biste uživali u kvalitetnom popodnevnom drijemanju.

- Uzmite si vremena: Kada se probudite, uzmite si vremena da se vratite u uobičajene aktivnosti.