Tehnologija virtualne stvarnosti kao pomoć u fizioterapijskim tretmanima; istraživanje

Virtualna stvarnost mogla bi pomoći pacijentima da uspješno rade fizioterapijske vježbe kod kuće pokazalo je novo istraživanje u kojem su znanstvenici kombinirali VR tehnologiju s 3D snimanjem pokreta.

AUTOR: Science Daily
OBJAVLJENO: 01.03.20 u 16:33
https://bit.ly/3amfNl9
Virtualna stvarnost mogla bi pomoći pacijentima da uspješno rade fizioterapijske vježbe kod kuće zahvaljujući znanstvenicima s WMG-a na Sveučilištu u Warwicku koji su uspjeli kombinirati VR tehnologiju s 3D snimanjem pokreta.

Fizioterapija često zahtijeva od pacijenata da redovito vježbaju kod kuće. Izvan klinika pacijenti rijetko dobivaju ikakve upute osim letaka sa skicama ili statičkim fotografijama koje ih upućuju na to kako obaviti pojedinu vježbu. To dovodi do toga da se pacijenti ne pridržavaju vježbi jer se brinu da ne mogu ispravno odraditi vježbe ili im jednostavno dosadi ponavljanje pokreta.

Pojava komercijalne tehnologije virtualne stvarnosti u kombinaciji s 3D snimanjem pokreta omogućuje da se stvarni pokreti točno prenesu na avatar koji se može vidjeti u virtualnom okruženju. Istraživači s Instituta za digitalnu zdravstvenu zaštitu WMG na Sveučilištu u Warwicku odlučili su provjeriti može li se ova tehnologija koristiti za pružanje smjernica fizioterapeutskim pacijentima nudeći virtualnog kućnog fizioterapeuta koji može demonstrirati propisane vježbe, prenosi Science Daily.

Njihov rad usredotočio se na to jesu li ljudi sposobni točno pratiti kretanja virtualnog avatara. Oni su trebali istražiti mogu li ljudi točno koordinirati i pratiti pokrete avatara u virtualnom okruženju. Zamolili su ispitanike da prate korake koje pravi avatar kroz VR set.

Sudionici nisu znali da su znanstvenici suptilno usporavali i ubrzavali neke korake kako bi ispitanici morali 'popraviti' svoj tempo. Znanstvenici su zatim mjerili učinak koji je ova korekcija imala na njihov tempo i sinkronizaciju s avatarom.

"Ako su se ispitanici trudili držati tempo koji drži avatar, znali smo da mogu točno pratiti pokrete koje vide", rekao je glavni autor istraživanja Omar Khan. "Otkrili smo da su ispitanici imali problem držati tempo ako su prisutne samo vizualne informacije. Međutim, kad smo dodali realistične zvukove koraka pored vizualnih informacija, realističniji multisenzorni podaci omogućili su ispitanicima da preciznije prate avatar".

"Postoji ogroman potencijal da se komercijalne VR tehnologije koriste i za pružanje smjernica za fizioterapijske vježbe, ali i da učine vježbanje što zanimljivijim. Ovo istraživanje fokusiralo se na ključno pitanje koliko dobro ljudi mogu pratiti virtualni vodič", rekao je dr. Mark Elliot.

"Naš rad i tehnološko rješenje mogu poduprijeti tranformativne zdravstvene inovacije koje će utjecati na polje fizioterapije i imati izravnu korist u rehabilitaciji pacijenata. Sada planiramo istražiti i ostale vrste pokreta blisko surađujući s fizioterapeutima kako bismo ustanovili područja fizioterapije koja će od ove tehnologije imati najviše koristi", rekao je profesor Theo Arvanitis.

Istraživanje je objavljeno u časopisu PLOS One.


Prevela: Ružica Ereš